PRZEŚšLIJ ZNAJOMYM Otwórz w przeglą…darce

Newsletter kwiecień„ 2014

Szanowni Pań„stwo,

Kwiecień„ jest dla mnie miesią…cem szczególnym. Przede wszystkim dlatego, że obchodzę™ swoją… kolejną… rocznicę™ ze Wspólną… Drogą…, jak również dlatego, że wszystko dookoł‚a budzi się™ do życia, napawają…c energią… i nadzieją…. Piszę do Państwa z naszej nowej siedziby, za oknem zieleń i pachnie wiosną. Jest pięknie! We Wspólnej Drodze nadal aktywnie, nie było chwili na sen zimowy i leniwe budzenie się po nim. Za nami wiele wydarzeń: Akcja „List do Św. Mikołaja”, transport i dystrybucja 140 łóżek podarowanych przez Hotel Hilton, przeprowadzka do nowej siedziby, Konkurs Nikifory, główna nagroda w konkursie „Mazowiecki Miesiąc Integracji”, udział w Maratonie Łódzkim, dołączyli również do nas nowi partnerzy biznesowi, firmy: FedEx i Genpact. Przed nami promocja najbliższego mojemu sercu projektu – Nikifory dla Centrum Onkologii, z którego powstał przecudny materiał filmowy. Zapraszam serdecznie do lektury Newslettera, a w związku ze zbliżającymi się Świętami Wielkanocnymi życzę Państwu Zdrowych, Spokojnych Świąt w rodzinnej atmosferze oraz dużo siły i sukcesów w realizowanych przez Państwa projektach. Zapraszam do dalszego pomagania :)

Maja Surowicz
Prezes Fundacji Fundacja „Wspólna Droga” United Way Polska

WYDARZENIE
Nikifory w Centrum Onkologii

W sobotę 22 marca 2014r. w salach i na oddziałach Centrum Onkologii w Warszawie, wolontariusze Fundacji „Wspólna Droga” United Way Polska, Fundacji DOBRZE ŻE JESTEŚ, Leroy Merlin, Banku Millennium zawiesili ponad 140 obrazów niepełnosprawnych artystów z programu Nikifory. Podczas gdy dzielni wolontariusze mocowali prace, w Strefie Relaksu Pacjenta podopieczni Fundacji tworzyli nowe Nikifory.

Wystawa jest stałą ekspozycją obrazów skierowaną przede wszystkim do pacjentów Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie. Ekspozycja jest wyrazem szacunku i podziwu dla osób zmagających się z chorobą nowotworową, ich rodzin i personelu szpitala.

Celem akcji, z jednej strony, było podzielenie się z pacjentami szpitala Centrum Onkologii kolorami, pomysłami i innym spojrzeniem na świat przedstawionym na obrazach. Z drugiej zaś strony, chcielibyśmy, aby ogromna praca niepełnosprawnych artystów, włożona w tworzenie obrazów została zauważona. Wierzymy, że kontakt ze sztuką będzie pozytywnie wpływał na dobre samopoczucie pacjentów wspierając tym samym proces leczenia.

Dziękujemy wszystkim wolontariuszom za nieprawdopodobne zaangażowanie oraz firmom Only Only i 180 heartbeats za zrealizowanie materiału filmowego. Do zobaczenia na następnej akcji!

PARTNERSTWO DLA DZIECI
KAMPANIA 1% PODATKU
Trwa nasza kampania 1%, która, tak jak w latach wcześniejszych, koncentruje się na problemie dzieci ulicy z programu Partnerstwo dla Dzieci. Zamieściliśmy już banery na naszej stronie www i facebook’u, rozesłaliśmy informację do naszych znajomych i przyjaciół, prowadzimy kampanię w google. Na naszej stronie zamieściliśmy również bezpłatny program do rozliczania PIT 2013. Jeżli mogą nas Państwo wesprzeć w ten sposób – z góry serdecznie dziękujemy.  
FedEx wspiera Partnerstwo dla Dzieci


Z ogromną przyjemnością pragniemy poinformować, że w lutym 2014 r. FedEx Express, spółka zależna FedEx Corp (NYSE: FDX) i największa na świecie firma kurierska, wsparła Partnerstwo dla Dzieci przekazując na ten cel kwotę ponad 210 tys. złotych.
“Dzięki temu wsparciu finansowemu chcemy otworzyć kolejny klub dla dzieci „Światoteka” oraz przyznać stypendia dla pięćdziesięciorga dzieci” wyjaśnia Maja Surowicz, Prezes Fundacji „Wspólna Droga” United Way Polska, „W ten sposób pomożemy im nadrobić zaległości w nauce i rozwinąć talenty. Pedagodzy i streetworkerzy zorganizują pięć różnych projektów edukacyjno-zdrowotnych”. Ponadto wsparciem zostaną objęte również rodziny podopiecznych – dla rodziców dostępne będą bezpłatne porady psychologa, prawnika i doradcy zawodowego. Odbędą się również warsztaty rodzinne w Centrum Nauki Kopernik i w bibliotekach. Projekt jest skierowany przede wszystkim do dzieci i młodzieży z warszawskiej Pragi Południe.
„Firma FedEx przykłada dużą wagę do społecznej odpowiedzialności biznesu. Społecznościom lokalnym, w których jesteśmy obecni, chcemy oferować coś w zamian. Inicjatywy takie jak „Partnerstwo dla Dzieci” prowadzone przez Fundację „Wspólna Droga” pozwalają nam brać aktywny udział w życiu tych społeczności” mówi Mariusz Mik, Dyrektor Zarządzający Operacyjny FedEx Express Polska. Wsparcie udzielone Fundacji “Wspólna Droga” to tylko jeden z wielu przykładów społecznego zaangażowania firmy FedEx, która włącza się w różnego rodzaju inicjatywy dotyczące nie tylko zagadnień społecznych, lecz również ochrony środowiska naturalnego.

Nadal poszukujemy wolontariuszy

Fundacja „Wspólna Droga” United Way Polska poszukuje osób, które chciałyby pomóc dzieciom z Pragi Południe w nauce poprzez udzielanie im korepetycji, nadrabianie zaległości lub wspólne odrabianie lekcji.

Pomóc może każdy - uczeń, student, senior, osoba aktywna zawodowo. Pracując jako wolontariusz zyskasz satysfakcję z sukcesu dziecka, grono nowych znajomych, wpływ na rozwój dziecka, możliwość samorealizacji i twórczego spędzania czasu oraz dodatkowe doświadczenie. Naszym wolontariuszom oferujemy profesjonalne szkolenia (np. pedagogiczne, z zakresu pierwszej pomocy itp.), specjalistyczne konsultacje, spotkania integracyjne, jak również zaświadczenie o wolontariacie.

Jeśli chcesz wziąć udział w ciekawym projekcie i zdobyć doświadczenie w pracy z dziećmi – zgłoś się wypełniając formularz na stronie http://www.wspolnadroga.pl/wolontariat/.

Dodatkowe informacje możesz znaleźć na stronie internetowej projektu www.dziecipragi.org.pl, a takźe kontaktując się z nami telefonicznie (22 621 28 09) lub mailowo (wolontariat@wspolnadroga.pl). Bardzo prosimy o przekazywanie tej informacji znajomym.

Podsumowanie akcji prezentowej dla dzieci

W grudniu 2013r Święty Mikołaj szczodrze obdarował dzieci z programu Partnerstwo dla Dzieci. Pracownicy naszych firm partnerskich przygotowali łącznie 436 prezentów oraz specjalne wigilijne spotkania dla dzieci, a życzenia i marzenia dzieci opisane w listach były bardzo interesujące i ogromnie różnorodne. Naszym zdaniem, najbardziej wzruszającym dziecięcym życzeniem było: „większa klatka dla mojej świnki morskiej, która jest nieszczęliwa w zbyt małym akwarium”. Życzenie zostało spełnione, powstało piękne terrarium z mnóstwem "świnkowych" atrakcji.

Nasze specjalne podziękowania wraz z dziecięcymi radościami dla hojnych pracowników firmy Amgen, Aviva, BNI, Hewlett-Packard, Johnson&Johnson, Lasy Państwowe, Mattel i TNT Express.

NIKIFORY
Główna nagroda w konkursie „Mazowiecki Miesiąc Integracji” 2013

Jury Konkursowe czwartej edycji „Mazowieckiego Miesiąca Integracji” przyznało Nagrodę Główną dla Fundacji „Wspólna Droga” United Way Polska. Konkurs plastyczny jest wspólnym projektem galerii „pociąg do sztuki” i Metra Warszawskiego Sp. z o. o. skierowany do organizacji pozarządowych oraz instytucji i placówek z województwa mazowieckiego zajmujących się realizacją warsztatów terapii zajęciowej dla osób niepełnosprawnych. Celem Konkursu jest popularyzacja szeroko rozumianej idei integracji poprzez promowanie i nagradzanie twórczości artystycznej osób niepełnosprawnych. Taką nagrodę otrzymaliśmy już po raz drugi.

Nagrody otrzymali również zgłoszeni przez nas podopieczni programu „Świat Nikiforów”:

I miejsce w grupie wiekowej 31-37 lat – nagrodę rzeczową o wartości 200zł – otrzymała Grażyna Ziółkowska za pracę „Kolędnicy diabełek” Wyróżnienie w grupie wiekowej 38-55 lat – nagrodę rzeczową o wartości 100zł – otrzymała Agnieszka Szałajda za pracę „Koncert”

Dziękujemy wszystkim artystom, dzięki którym program Nikifory nabiera coraz więcej barw.

VIII edycja konkursu plastycznego  „Świat Nikiforów”
6 maja 2014 Jury pod przewodnictwem pana pro-rektora Wojciecha Zubali z warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych wybierze laureatów VIII edycji konkursu „Świat Nikiforów” w dwóch kategoriach tematycznych: „W moich snach” i „Święta Bożego Narodzenia”. Na konkurs skierowany do Warsztatów Terapii Zajęciowej, Domów Pomocy Społecznej i Środowiskowych Domów Samopomocy wpłynęło ok. 200 prac.
W przygotowaniach obrazów do prezentacji podczas obrad Jury, tak jak poprzednio, pomogą nam wolontariusze z Banku Millennium.
Nikifory – podsumowanie 2013

W roku 2013 program Nikifory nabierał nowych kolorów i zyskiwał nowych entuzjastów i partnerów. Zorganizowaliśmy Galę, ekspozycję w Niewidzialnej Wystawie i w podcieniach Urzędu Marszałkowskiego, przygotowaliśmy siódmą już edycję kartek Świątecznych, zorganizowaliśmy kilka kiermaszów i VIII edycję konkursu „Świat Nikiforów”.

W ciągu roku program Nikifory, w różnej formie, wsparli: Polska Ambasada na Białorusi, Rada Ministrów, Bank Millennium, TNT Express, Société Générale, General Electric, No Limit, Johnson&Johnson, Tetra Pak, Hewlett-Packard, Atos, Wars, Exeq, Kuvert, Petrochemia Blachownia i Urząd Dzielnicy Praga Południe. W imieniu artystów – pięknie dziękujemy!

POKONAJ KRYZYS
Karty do aptek

Przez cały rok 2013, we współpracy z Fundacją “Dbam o zdrowie”, przekazywaliśmy naszym podopiecznym karty podarunkowe do aptek. Środki pochodziły z regularnego wsparcia naszych programów pomocy przez pracowników naszych firm partnerskich w ramach programu składki „Dobrze się składa”. Dzięki temu wsparliśmy 111 osób - starszych, chorych, niepełnosprawnych. Również w 2014 roku będziemy kontynuować tę formę pomocy. Dziękujemy!

 TOWARZYSZENIE W CHOROBIE
Drużyna Fundacji „Wspólna Droga” United Way Polska była na Łódź Maraton Dbam o Zdrowie

Maraton Łódzki Dbam o Zdrowie wpisuje się do elity polskich i europejskich tras, co potwierdza przyznany przez International Association of Athletics Federation (IAAF) certyfikat. Wysokie standardy organizacyjne sprawiają, że od wielu lat w maratonie biorą udział biegacze z całego świata. Maraton Łódzki wzorem poprzednich edycji, mocno promuje nowoczesny model charytatywności, który łączy zamiłowanie do biegania z ideą pomagania osobom potrzebującym.

W tym roku do organizacji części charytatywnej Fundacja Dbam o Zdrowie zaprosiła 4 organizacje: Fundacja „Wspólna Droga” United Way Polska, Fundacja Hospicyjna - Hospicjum to też ?ycie, Stowarzyszenie Pomocy Chorym Dzieciom LIVER, Polskie Towarzystwo Wspierania Osób z Nieswoistymi Zapaleniami Jelita „J-elita”.

Dla naszej Fundacyjnej Drużyny, która dodatkowo wspierana była przez dogoterapeutów i psiaki z Fundacji Ama Canem najważniejsza jest możliwość niesienia pomocy osobom chorym na nowotwory i realizacja projektu „Zróbmy z raka nieboraka”. To innowacyjny i wielodyscyplinarny projekt, który zakłada pomoc pacjentom onkologicznym, ich rodzinom i bliskim, a także wsparcie szkoleniowe dla wolontariuszy oraz personelu medycznego.
Dotychczas z naszej pomocy skorzystało 428 potrzebujących, którzy otrzymali bezpośrednie wsparcie na kwotę ponad 100 tysięcy złotych. Ponadto, przeszkoliliśmy 110 wolontariuszy i sfinansowaliśmy ponad pół tony poradników!

Chcemy zrobić jeszcze więcej dla naszych podopiecznych. „Zróbmy z raka nieboraka”, Razem!

FIRMY
Łóżka hotelowe od hotelu Hilton

Pragniemy podzielić się informacją, że Fundacja „Wspólna Droga” United Way Polska otrzymała dary rzeczowe w postaci 136 sztuk materaców i 140 stelaży do łóżek. Darczyńcami łóżek są dwie firmy: Hilton Warsaw Hotel and Convention Centre i Atlas Estates w Warszawie. Dzięki zaangażowaniu pracowników mieliśmy możliwość wspólnie zrealizować akcję bezpłatnego przekazania darów rzeczowych dla partnerskich organizacji pozarządowych i beneficjentów Poradni „Pokonaj Kryzys”.

Wszystkie dary rzeczowe z końcem stycznia 2014r. zostały przekazane m. in. do: Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo, Fundacji „Ama Canem”, Fundacji „Amber”, Stowarzyszenia Grupy Pedagogiki i Animacji Społecznej, Pogotowia Rodzinnego, Rodzinnego Domu Dziecka, Stowarzyszenia Serduszko dla Dzieci, Fundacji Hippoland i osób indywidualnych - podopiecznych Poradni.

Ponadto bardzo dziękujemy Bankowi Żywności SOS w Warszawie za nieodpłatne udostępnienie magazynu, w którym mogliśmy przechowywać te dary rzeczowe.

W imieniu pracowników i podopiecznych Fundacji serdecznie dziękujemy za okazaną szczodrość oraz wszelką życzliwość.

„Smak, który łączy” – przekażmy razem 1 250 000 $, aby pomóc tym, którzy są w potrzebie - McCormick i Kamis



Marka Kamis jest częścią światowej rodziny McCormick, której smaki i produkty znają i lubią ludzie na całym świecie już od 125 lat. Smak potraw, specjalnych dań pozostaje w pamięci i jest ważnym elementem naszego życia. Z okazji 125-lecia McCormick i Kamis uruchomiły program charytatywny „Smak, który łączy”. Marki zapraszają swoich klientów do dzielenia się opowieściami wokół smaku. Za każdą opowieść udostępnioną na stronie akcji: www.FlavorofTogether.com będą na oficjalnym profilu marek w mediach społecznościowych, firma przekaże jednego dolara, z kwoty 1,25 miliona dolarów, na rzecz United Way w USA. W Polsce Kamis będzie wspierał Banki Żywności, które współpracują z Fundacją „Wspólna Droga” United Way Polska.

Przez cały rok będziemy świętować najgorętsze trendy w świecie kulinarnym, ogłoszone przez McCormick ® i markę Kamis w raporcie Trendy w smakach® 2014. Jest to specjalne wydanie raportu przygotowane z okazji 125. jubileuszu firmy McCormick. Spędzimy z Wami cały rok, dzieląc się radami kulinarnymi, przepisami i historiami wokół smaku w filmach i wypowiedziach ekspertów. Liczymy na to, że będziecie z nami! Podzielcie się własnymi historiami wokół smaku i pomóżcie nam zebrać  1.250.000 dolarów na pomoc potrzebującym. Zapraszamy do dzielenia się opowieściami wokół smaku na fanpage: https://www.facebook.com/KamisZycieZeSmakiem.

Współpraca z Genpact

 

Bardzo miło nam poinformować, że rozpoczynamy współpracę z firmą Genpact, która zdecydowała się wesprzeć program skierowany do osób starszych. Program, którego punkty jeszcze wspólnie dopracowujemy, będzie realizowany w trzech miastach Polski: Krakowie, Szczecinie i Lublinie. Więcej szczegółów przekażemy wkrótce.

Genpact Limited (NYSE: G) to światowy lider w dziedzinie transformacji i zarządzania procesami biznesowymi oraz operacyjnymi. Firma wspiera swoich klientów w osiąganiu większej konkurencyjności poprzez tworzenie bardziej inteligentnych organizacji, które mają zdolność adaptacji, są innowacyjne i efektywnie działają w skali globalnej. Genpact oznacza Generowanie Impaktu dla setek klientów, w tym ponad 100 firm z listy Fortune Global 500. Kierując się pasją usprawniania procesów i doskonałości operacyjnej, wspartej na metodyce Lean i Six Sigma oraz doświadczeniu zdobytym podczas 15 lat pracy dla General Electric, firma Genpact stworzyła organizację zatrudniającą ponad 62.000 profesjonalistów w 24 krajach, oferujących zrównoważone połączenie inteligentnych procesów, analiz i technologii.

Wierzymy, że nasz wspólny projekt przyniesie osobom w podeszłym wieku wymierną pomoc.

INNE
Konkurs plastyczny "Słodki dzień ze Wspólną Drogą"

Zapraszamy wszystkie dzieci do wzięcia udziału w konkursie plastycznym „Słodki dzień ze Wspólną Drogą”organizowanym przez Fundację "Wspólna Droga" United Way Polska!!! Prosimy o zapoznanie się z regulaminem konkursu.

Zakres tematyczny konkursu pozwoli uczestnikom na prezentację prac plastycznych promujących działania Fundacji „Wspólna Droga” United Way Polska.

Oceniane będą tylko prace indywidualne, w następujących grupach wiekowych:

3-4 lat, 5-7 lat, 8-10 lat.

Prace oceniać będzie jury, które przyzna I, II i III miejsce w każdej kategorii wiekowej oraz nagrodzi je zabawkami i dyplomami.

Sponsorem nagród dla dzieci jest firma Mattel Poland Sp. z o.o.

Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 30 kwietnia 2014r. Prace laureatów zostaną zaprezentowane w formie plakatu 8 maja 2014r. w siedzibie Firmy TNT Express Worldwide (Poland) Sp. z o.o. w Warszawie.

Fundacja „Wspólna Droga” United Way Polska została partnerem 8. Międzynarodowej Konferencji Fundraisingu, podczas której przeprowadzi warsztaty z działań fundraisingowych.


8. Międzynarodowa Konferencja Fundraisingu, czyli KREATYWNOŚĆ I ETYKA. Jak sprawiać, aby organizacje miały pieniądze?

Trwa rejestracja na największe fundraisingowe wydarzenie w Polsce - 8. Międzynarodową Konferencję Fundraisingu, która odbędzie się w Warszawie w dniach 14-15 maja 2014 r. w Hotelu Lord.
Kreatywność i etyka to dwa obszary tegorocznej Konferencji. Inspiracją stanie się dla nas pytanie: Jak sprawiać, aby organizacje miały pieniądze?
Ponad 30 specjalistów z Polski, Europy i Ameryki podzieli się wiedzą i doświadczeniem, razem z uczestnikami konferencji wypracują praktyczne rozwiązania dla polskich organizacji.
Więcej informacji na stronie internetowej: www.konferencja.fundraising.org.pl
Liczba miejsc jest ograniczona. Cena to 650 zł brutto dla członków PSF i 850 zł brutto dla pozostałych (zawiera również nocleg i wyżywienie). Organizator: Polskie Stowarzyszenie Fundraisingu.


Zrezygnuj z newslettera

www.wspolnadroga.pl